algemeen

retourneren

levering

bestellen

betalen

maattabel

studenten

we is me

app

contact

RETOURNEREN

 

Antwoorden

Hoe kan ik ruilen?

Nadat je je retour hebt aangemeld, krijg je de optie om het artikel online te ruilen met behoud van je korting. Deze ruiloptie is er niet altijd en wordt alleen aangeboden in de volgende situaties:

  1. Alleen online ruilen voor retour reden 'artikel is te klein' of 'artikel is te groot'
  2. Alleen online ruilen als de maat groter/kleiner nog op voorraad is
  3. Alleen online ruilen als de prijs van het artikel nog hetzelfde is
  4. Alleen online ruilen wanneer er slechts 1 maat is gekocht van een artikel

Wanneer je ervoor kiest om online te ruilen plaats je in werkelijkheid een nieuwe order, waarbij je dezelfde prijs betaald als in je eerste order. Indien je korting hebt ontvangen krijg je deze opnieuw. Daarnaast krijg je bij online ruilen altijd gratis verzending!

Wanneer je bij online ruilen wilt betalen met een giftcard die al is gebruikt, let dan op dat deze pas weer kan worden gebruikt op het moment dat de retour is verwerkt. Betaling met giftcards zullen niet gelijk verrekend worden bij het online ruilen.

Ruilen in een winkel is ook mogelijk, tenzij je hebt betaald met AfterPay. Om teleurstelling te voorkomen, bekijk vooraf online of er nog voorraad beschikbaar is in je maat dan kan je direct omruilen in de winkel of indien het betreffende filiaal geen voorraad heeft kunnen zij direct een bestelling doen.

Terug naar boven

Hoe kan ik retourneren?

Mocht je niet tevreden zijn met een artikel, dan kun je het binnen 14 dagen na ontvangst aangeven dat je van de koop afziet. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het artikel kosteloos terug te sturen. Indien producten verder zijn gebruikt dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het product te beoordelen (is het product gedragen) dan kunnen wij de waardevermindering aan je doorberekenen. Wij raden je aan vóór het retourneren je retour online aan te melden op www.wefashion.nl/retour, dit bevordert een spoedige afhandeling.

Op het moment dat je retour is verwerkt ontvang je een retourbevestiging. De terugbetaling gebeurt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding (doorgaans binnen 1 week). Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij het artikel hebben ontvangen of totdat je aantoont het te hebben verzonden.

Gratis retour via het postkantoor of PostNL servicepunt

  1. Meld je retour aan op www.wefashion.nl/retour.
  2. Bij iedere bestelling wordt een retourformulier en een retoursticker geleverd. Vul het retournummer in op je retourformulier en voeg deze toe aan het pakket dat je retour wilt sturen. Het retournummer ontvang je in de bevestigingsmail na het online aanmelden van je retour.
  3. Plak de retoursticker op je pakket.
  4. Geef je pakket af op het postkantoor of PostNL servicepunt en geef bij de laatste aan dat het een retourzending van WE Fashion betreft.
  5. Bewaar het verzendbewijs goed.

Je mag ook kiezen voor een andere vervoerder dan PostNL, maar in dat geval zijn de verzendkosten voor eigen rekening.

Voorwaarden

De geleverde goederen mogen alleen ter controle - bijvoorbeeld om te passen - gebruikt worden en moeten met aangehecht etiket worden teruggestuurd (indien redelijkerwijs mogelijk). Als er waardevermindering optreedt omdat een artikel meerdere keren is gebruikt, dan mogen wij hiervoor een vergoeding eisen. Is er schade aan het product ontstaan, dan ben je zelf voor deze waardevermindering aansprakelijk. Wanneer het artikel bij ons binnengekomen is en goed is verwerkt, ontvang je een retourbevestiging die je hiervan op de hoogte stelt. In het geval je meerdere bestellingen hebt geplaatst: het is helaas niet mogelijk om artikelen vanuit verschillende bestellingen te combineren tot één retourzending.

Retour via een WE winkel

Je kunt je online aankopen van wefashion.com ook terugbrengen in één van de WE winkels. Hiervoor gelden dezelfde regels als het retour zenden via postkantoor of PostNL servicepunt. Neem hiervoor naast het artikel ook de verzendbevestiging e-mail naar de winkel. De winkel zal het bedrag van je retour pinnen op je bankrekening. Het bedrag staat binnen 1 werkdag op je rekening.

Let op: Bestellingen gedaan met AfterPay kunnen niet in de winkel worden teruggebracht of geruild; deze kunnen alleen teruggestuurd worden naar ons retouradres via het retourformulier en de retoursticker.

Herroepingsrecht:

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gebruik hiervoor het retourformulier of klik hier om het modelformulier voor herroepingsrecht te downloaden.

Terug naar boven

Tot hoe lang kan ik een online bestelling retourneren?

Je kunt je bestelling tot 14 dagen nadat je de overeenkomst hebt herroepen aan ons terugsturen.

Let op: Dit in tegenstelling tot een winkelaankoop. Hiervoor geldt een retourtermijn van 30 dagen.

Terug naar boven

Hoe kan ik mijn retour online aanmelden? 

Je kunt je retour online aanmelden op www.wefashion.nl/retour. Log in met je emailadres en wachtwoord om vanuit je account aan te geven welke order je retour wilt aanmelden.

Staat je order niet in je account? Ga dan naar 'retourneren' in je account en klik in stap 1 op de link 'klik hier'. Er opent een panel in je scherm waar je je retour kunt aanmelden door hier je e-mail adres en ordernummer in te vullen van de order die je retour wilt aanmelden. Gebruik het e-mail adres waarop je de bestelbevestiging hebt ontvangen. Heb je deze niet ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Heb je geen account? Je kunt je retour online aanmelden op www.wefashion.nl/retour. In plaats van inloggen kun je je retour aanmelden met je e-mail adres en je ordernummer. Gebruik het e-mail adres waarop je de bestelbevestiging hebt ontvangen. Heb je deze niet ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Terug naar boven

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren? 

Als een artikel je niet past of bevalt, kun je alle ongedragen artikelen met de labels er nog aan vast (indien redelijkerwijs mogelijk) probleemloos en gratis naar ons terugsturen. Is er schade aan het product ontstaan, dan ben je zelf voor deze waardevermindering aansprakelijk.

Terug naar boven

Waar kan ik mijn te retourneren artikelen naartoe sturen? 

WE Fashion
o.v.v. webshop retouren
Antwoordnummer 56020
3506 VB Utrecht

Terug naar boven

Hoe vul ik het retourformulier in?

Meld je retour eerst aan op www.wefashion.nl/retour. Na de online aanmelding ontvang je een retournummer, vul deze in op het retourformulier dat je in je pakket kunt vinden. Voeg het ingevulde retourformulier toe aan het pakket dat je retour wilt sturen. Plak de retoursticker op het pakket en geef het af bij een PostNL locatie.

Terug naar boven

Ik ben mijn retourformulier kwijt.

Mocht je onverhoopt geen retourformulier hebben ontvangen of ben je deze kwijtgeraakt, print dan de bestelbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen uit en voeg deze aan het retourpakket toe. Let op dat je eerst je retour online aanmeld en het retournummer op je bestelbevestiging noteert. Of print je retourbevestigingsmail uit en voeg deze toe aan je pakket. Stuur deze naar:

WE Fashion
o.v.v. webshop retouren
Antwoordnummer 56020
3506 VB Utrecht

Terug naar boven

Wanneer ontvang ik mijn geld terug van een geretourneerd artikel? 

Terugbetaling kan maximaal 14 dagen duren nadat je hebt aangegeven te willen retourneren, maar gebeurt doorgaans binnen 1 week. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij het artikel hebben ontvangen of totdat je aantoont het te hebben verzonden. Vanaf het moment dat je de bestelling opstuurt via een PostNL Servicepunt, kan het een week duren voordat wij je bestelling hebben ontvangen in ons distributiecentrum. Na ontvangst worden de geretourneerde artikelen gecontroleerd, waarna wij de bank of creditcardmaatschappij opdracht geven tot het terugstorten van de betaling van de geretourneerde artikelen. Wanneer een volledige bestelling wordt geretourneerd dan zullen ook de verzendkosten worden teruggestort (indien van toepassing). Afhankelijk van je bank / creditcard instantie kan het enkele werkdagen tot uiterlijk 14 dagen duren voordat je het geld daadwerkelijk op jouw creditcard- of bankrekening hebt staan.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je ons hebt betaald, tenzij je ons toestemming geeft voor een ander betaalmiddel. Hier zullen dan voor jou nooit extra kosten aan zijn verbonden.

Hoe werkt AfterPay met retourneren?

Wanneer je een artikel retour stuurt, kan het tot 2 weken duren voordat deze retourzending verwerkt is in ons systeem. Je krijgt van ons een retourbevestiging per email. Zodra deze retour is verwerkt, gaat er automatisch een mail naar AfterPay zodat zij dit openstaande bedrag crediteren. Je ontvangt dan een herziene factuur.

Houd er wel rekening mee dat het jouw eigen verantwoordelijkheid is om ervoor te zorgen dat de factuur tijdig en volledig betaald wordt voor de behouden artikelen.

Zie hier ook de voorwaarden van AfterPay: https://www.afterpay.nl/nl/algemeen/betalen-met-afterpay/betalingsvoorwaarden

Terug naar boven

Kan ik een artikel uit de sale of outlet retourneren?

Ja dit is mogelijk. Voor het retourneren van sale of outlet artikelen gelden dezelfde voorwaarden als voor het retourneren van niet afgeprijsde artikelen.

Terug naar boven

Moet ik een ontvangstbewijs bij retourneren ontvangen?

Als je geen ontvangstbewijs ontvangt bij het retourneren, bijvoorbeeld doordat je het inlevert bij een onbemand punt, dan valt het onder je eigen verantwoordelijkheid. WE is niet verantwoordelijk voor het kwijtraken van het pakketje.

Terug naar boven

Kan ik een artikel retourneren dat is aangekocht met een giftcard?

Ja, dit kan zowel online als in onze winkels geretourneerd worden. Voor het bedrag betaald met de giftcard ontvang je een nieuwe giftcard retour. Indien je je retour opstuurt ontvang je van ons na de retourverwerking en mail met een nieuwe Giftcard code/krascode.

Terug naar boven

Wat kan ik doen als het niet lukt om mijn retour online aan te melden?

Mocht je problemen hebben met het online aanmelden van je retour, lees dan onderstaande goed door:

  1. Staat je order niet in je order overzicht, meld je retour dan aan middels je emailadres + ordernummer op www.wefashion.nl/retour.
  2. Controleer de spelling van je emailadres goed.
  3. Zie je de order niet in je account en heb je ook geen orderbevestiging ontvangen? Dan heb je wellicht een typefout gemaakt in je emailadres tijdens het bestellen. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice om te zien wat het ingevoerde emailadres was. Houd je ordernummer bij de hand voor een snelle afhandeling.

Lukt het nog niet om je retour online aan te melden, neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt contact opnemen met klantenservice van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 18.00. Ons telefoonnummer is gratis vanaf een vaste lijn. Telefoon: 00800 – 933 27 446. Email: contact@wefashion.com.

Terug naar boven

Hoe kan ik iets retour sturen als ik geen originele verpakking meer heb?

Wanneer je geen originele verpakking meer hebt om een artikel in terug te sturen, dan is het geen probleem om een andere verpakking te gebruiken. 

Terug naar boven

Wat kan ik doen als ik 2 retournummers heb aangemaakt?

Mocht je bij het aanmelden van een retour onbedoeld 2 nummers hebben aangemaakt, dan kan je beide nummers op het formulier vermelden. De retour wordt dan alsnog verwerkt.

Terug naar boven