algemeen

retourneren

levering

bestellen

betalen

maattabel

studenten

we is me

app

contact

BETALEN

 

Antwoorden

Wat zijn de betaalmethodes?

Je kunt bij WE Fashion op één of meer van de volgende manieren betalen:

Via creditcard (Visa, MasterCard en American Express)
Wij hanteren bij een Visa en MasterCard een maximum bedrag van 400 EUR, bij een American Express card 200 EUR. Dit omdat wij jou en WE Fashion willen beschermen tegen eventuele fraude die er gepleegd kan worden met creditcards. Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Wij accepteren: Euro/Mastercard, Visa en American Express. Om jouw creditcardgegevens te beschermen, worden je volledige gegevens gecodeerd via SSL-servers verstuurd en zijn zodoende beveiligd tegen toegang van derden. Over het algemeen geldt bij alle betalingen per creditcard de volgende regeling: Bij misbruik van een creditcard door een onrechtmatige persoon kun je bij jouw creditcardmaatschappij bezwaar maken. In geval van misbruik wordt het bedrag terugbetaald. De meeste creditcardmaatschappijen dragen óf alle kosten óf beperken de aansprakelijkheid tot een eigen risico van niet meer dan 50 euro.

Via iDEAL
Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af via jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Voor deze betaalmethode is een positief saldo op je bankrekening vereist.

Via AfterPay (betaling na ontvangst)
Met AfterPay kun je binnen 14 dagen veilig achteraf betalen door middel van een acceptgiro/eenmalige machtiging via de mail. Wanneer er is gekozen voor betalen met AfterPay, is ruilen en retourneren in een WE store helaas niet mogelijk. Indien je de order wilt retourneren kan je deze via de post terugsturen met de bijbehorende retourbon. Als je voor de betaalwijze AfterPay kiest, hoef je alleen te betalen voor de behouden artikelen. Nadat de artikelen bij ons retour zijn verwerkt, geven wij dit door aan AfterPay. AfterPay stuurt jou vervolgens een aangepaste factuur zodat je het juiste bedrag over kunt maken.

Je kan ook zelf uitrekenen welk bedrag je na de retourzending nog verschuldigd bent en dit alvast betalen. Houd er wel rekening mee dat het jouw eigen verantwoordelijkheid is om ervoor te zorgen dat de factuur tijdig en volledig betaald wordt.

Indien je toch het complete bedrag betaald hebt, wordt het verschil door AfterPay teruggestort aan jou.

Gegevenscheck
Als je kiest voor achteraf betalen dien je een aantal persoonlijke gegevens in te vullen. Aan de hand van deze gegevens zal AfterPay een gegevenscontrole uitvoeren op basis van haar privacy statement.

Maximale besteding
Via AfterPay kun je bestellingen tot een maximum van €350,- betalen.

Betalingsinstructie
Je zult van AfterPay een email ontvangen met daarin de details van je bestelling en de instructies voor de verschillende betaalmogelijkheden van AfterPay. AfterPay heeft ook een app. Zo kan je makkelijk de facturen inzien en vanuit daar betalen.

Voor het gebruik van deze betalingsmethode brengen wij geen kosten in rekening. Het volledige betalingsproces wordt uitgevoerd door AfterPay.

Voor overige vragen over deze betaalmethode verzoeken we je contact op te nemen met AfterPay of bekijk de voorwaarden.

PayPal 
Als je geld wilt overmaken met PayPal, dien je eerst een creditcard of bank/girorekening toe te voegen aan je PayPal-rekening. Daarnaast kun je gebruikmaken van je PayPal-saldo uit ontvangen betalingen. Je bankrekening of creditcardnummer wordt gekoppeld aan je PayPal-rekening en veilig opgeslagen dus het is niet nodig eindeloos je gegevens in te voeren. Met PayPal heb je alleen maar een e-mailadres en wachtwoord nodig om online te kunnen betalen. Je kan dus vanaf je bankrekening of creditcard geld overmaken naar je PayPal-rekening om vervolgens deze rekening te gebruiken om betalingen te voldoen. Een PayPal-rekening openen is gratis en het overmaken van geld ook. Het enige wat je nodig hebt is een positief saldo op je account. Om de integriteit van het betalingsnetwerk van PayPal te beschermen, kun je maximaal 10.000 EUR per transactie overmaken. Kijk voor meer informatie over deze betaalmethode op www.PayPal.com

Gift Card
Je kunt bij WE betalen met een WE Gift Card. Je hebt hiervoor het nummer onder de kraslaag aan de achterkant van de giftcard nodig. Als je in het betaalscherm bent kan je daar kiezen voor de optie ‘WE Fashion giftcard’. Voer daar een naam, het kaartnummer en de krascode in. Het bedrag wat op de kaart staat wordt van het totaal bedrag van je bestelling getrokken. Mocht er nog een bedrag over blijven dan kun je kiezen voor een andere betaalwijze. AfterPay is helaas dan niet mogelijk.

Als de bestelling onverwachts wordt afgebroken, wordt het saldo tijdelijk op nul gezet. Dit wordt na een half uur weer teruggestort op de gift card. Je kunt dan de code bij gift card in het scherm bij betaalmiddelen (opnieuw) gebruiken.

Om zeker te weten of je saldo weer op de kaart staat, kun je hier het saldo nakijken.

Terug naar boven

Waarom kan ik niet betalen met de gekozen betaalmethode?

AfterPay (betalen na ontvangst) 
WE heeft de afhandeling van de betaalwijze AfterPay (betaling na ontvangst) uitbesteed aan de financiële instelling AfterPay. AfterPay kan klanten afwijzen voor deze specifieke betaalmethode. De reden waarom je niet met de betaalwijze 'AfterPay (betaling na ontvangst)' kunt betalen kan liggen aan het feit dat het maximale bestelbedrag is overschreden (bestaande klanten bij AfterPay max. 350 EUR en nieuwe klanten bij AfterPay max. 250 EUR) of omdat je bij AfterPay niet door de credit check komt. 

Als je gekozen hebt voor achteraf betalen dien je een aantal gegevens in te vullen aan de hand waarvan AfterPay een gegevenscontrole doet, dit doet AfterPay aan de hand van haar privacy statement. Gegevens waarnaar gevraagd wordt zijn onder andere je naam, adres, geboortedatum, bankrekeningnummer en telefoonnummer. Op basis van een aantal variabelen berekent AfterPay een score, waardoor bepaald wordt of je met deze specifieke betaalwijze kunt betalen. Er is niet direct één reden te geven waarom je niet door deze check komt. 

Voor vragen over deze betaalmethode verzoeken wij je contact op te nemen met AfterPay of bekijk de voorwaarden van AfterPay. AfterPay is op werkdagen van 08.00 uur tot 20.00 uur telefonisch bereikbaar. 

Creditcard  
De reden waarom je niet met de betaalwijze 'creditcard' kunt betalen ligt aan het feit dat het maximale bestelbedrag is overschreden. Wij hanteren een maximum bedrag van 400 EUR of 200 EUR, afhankelijk van het type credit card. Dit omdat wij jou en WE Fashion willen beschermen tegen eventuele fraude die er gepleegd kan worden met creditcards.

Terug naar boven

Waar kan ik een kortingscode invullen?

Als je een kortingscode hebt gekregen dan kun je deze gebruiken in je winkelmand. Direct onder het artikeloverzicht in je winkelmand kun je je kortingscode invullen in het invulveld, klik vervolgens op ‘ok’ en de korting wordt direct berekend. Kortingscodes worden vaak verstrekt aan onze WE IS ME members via de nieuwsbrief. Per bestelling kan maximaal één kortingscode gebruikt worden. De meeste kortingen voor WE IS ME members worden automatisch verwerkt als je bent ingelogd. Ben je nog geen member schrijf je dan in en maak gebruik van alle member voordelen zoals exclusieve aanbiedingen en een welkomstkorting. Klik hier voor meer informatie.

Terug naar boven

Is een betaling bij WE veilig?

We gebruiken de SSL-methode. Hierdoor worden alle persoonlijke gegevens die je ons toevertrouwt versleuteld, waardoor het niet kan worden bekeken door anderen. De belangrijkste bescherming is echter jouw eigen wachtwoord. Geef jouw wachtwoord nooit aan andere mensen en vermijd open toegang tot jouw account.

WE Fashion voldoet aan alle geldende privacywetgevingregels en de wettelijke voorschriften. Jouw contactinformatie wordt enkel gebruikt om bestellingen te verwerken en om onze diensten voortdurend te verbeteren. Informatie wordt nooit zonder jouw toestemming verstrekt aan derden. Voor meer details zie de Algemene Voorwaarden. Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Om jouw creditkaartgegevens te beschermen, worden je volledige gegevens gecodeerd via SSL-servers verstuurd en zijn zodoende beveiligd tegen toegang van derden. Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat je direct koppelt aan je internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij bijvoorbeeld ABN AMRO, Fortis, ING, Rabobank of SNS Bank dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. https://www.ideal.nl/ 

Met AfterPay kan je veilig achteraf betalen door middel van een vertrouwde acceptgiro/achteraf betalen/eenmalige machtiging. Betalen van de acceptgiro kan door middel van de toegestuurde acceptgiro, deze kun je via internetbankieren of het overschrijvingsformulier van je bank betalen. De digitale acceptgiro van DigiAccept betaal je veilig en gemakkelijk via iDEAL. Hiermee kom je in jouw eigen vertrouwde bankomgeving. Met de automatische incasso of eenmalige machting weet je precies wanneer en hoeveel er van je bankrekening wordt afgeschreven. Als je gekozen hebt voor achteraf betalen dien je een aantal gegevens in te vullen aan de hand waarvan AfterPay een gegevenscontrole doet. Gegevens waarnaar gevraagd wordt zijn onder andere je naam, adres, geboortedatum, bankrekeningnummer en telefoonnummer, dit doet AfterPay aan de hand van haar privacy statement. 

Betaling met PayPal is veilig omdat PayPal je gevoelige financiële informatie veilig opslaat op de PayPal servers. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van PayPal voor een online betaling, verstrek je alleen je e-mailadres van PayPal. WE ontvangt een betaling van PayPal zonder dat de financiële informatie te zien is. PayPal biedt meer als het om de veiligheid van jouw gegevens gaat. Als de goederen nooit bij je aankomen of niet aan de beschrijving voldoen, biedt de PayPal-aankoopbescherming in de meeste gevallen volledige dekking voor je online aankopen.

Terug naar boven

Wat kan ik doen met een klacht over een winkel aankoop?

Wat vervelend dat je niet tevreden bent over je aankoop. We raden je aan om met de bon of pinbetaling naar een willekeurig WE filiaal te gaan. Daar zullen ze met je naar een passende oplossing zoeken.

Terug naar boven

Wat kan ik doen met een klacht over een online aankoop?

Wat vervelend dat je niet tevreden bent over je aankoop. We raden je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Stuur hiervoor een mail naar contact@wefashion.com met het ordernummer en foto’s van de klacht en het artikelnummer op het was label. We zullen je klacht bespreken met onze kwaliteiten afdeling en ook met een passende oplossing komen. Als er NIET met AfterPay is betaald kan je ook met het artikel en de bestelbon naar een WE winkel. Daar kunnen ze je ook verder helpen.

Het is ook mogelijk een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Klik hier voor de website van de geschillencommissie. Ook kunt u terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR). De website van het ODR vindt u hier.

Terug naar boven

Ik heb een klacht over de service van de WE, waar kan ik terecht?

Wat vervelend dat we niet aan je verwachtingen hebben kunnen voldoen. We raden je aan om hierover contact op te nemen met onze klantenservice .

Terug naar boven

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Naast de door WE Fashion gehanteerde retourtermijn gelden te allen tijde de wettelijke regels met betrekking tot garantie. De wettelijke garantie bepaalt onder meer dat WE Fashion verantwoordelijk is voor de geleverde producten, en dat geleverde producten moeten voldoen aan hetgeen ervan verwacht mag worden. Wanneer dit niet het geval is, vragen wij je om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice .

Terug naar boven